יום שני, 10 בינואר 2022

עורך דין התחדשות עירונית

 היכרות עם תחומי העיסוק של עורך דין התחדשות עירונית יכולה לסייע לקבלנים, יזמים וכמובן בעלי בתים ודירות. בנוסף, כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין בכל מקרה שבו שוקלים פרויקט גדול בעירייה. התחדשות עירונית היא כיום חלק בלתי נפרד כמעט מכל עיר גדולה בישראל. על רקע ההבנה שפתרונות המגורים הקיימים לא מספיקים לביקוש ובגלל שיש צורך בחיזוק מבנים ישנים שלא עומדים בקריטריונים, קיימת תשתית חוקית ענפה שמאפשרת להוציא לדרך פרויקטים מהר וביעילות. עם זאת, הדרך לעשות את זה עוברת בהתייעצות עם איש מקצוע שמגיע מהתחום ומכיר את דיני התחום מקרוב.

התפקיד של עו"ד התחדשות עירונית למשל הוא לבחון את ההיתכנות לכל פרויקט על פי דיני המקרקעין הרלוונטיים. אבל מלבד היכרות עם דיני מקרקעין שמאפשרת לכל עורך דין להציע את השירותים שלו לקהל יעד מגוון, הוא גם עוקב מקרוב אחר הפרויקטים הקיימים והחקיקה. באמצעות מעקב אחר עדכונים בתקנות, היכרות אישית עם הנושא של התחדשות עירונית ורקע משפטי רלוונטי, עורך הדין מרכז תחת קורת גג אחת שורה ארוכה של שירותים חשובים.

מי זקוק לשירות זה?

קבלנים ויזמים

המון קבלנים ויזמים מערבים עורך דין מקרקעין כבר בשלבים המוקדמים של תכנון הפרויקט. בשלב הזה, מטרת הקבלנים והיזמים היא להגן על עצמם בחוזה שייחתם מול העירייה או מול הדיירים. בטווח הקצר, מעורבות עורך דין יכולה לסייע לקבלנים ויזמים לדעת איזה סעיפים לשלב בכל חוזה ואיזה סעיפים להוציא ממנו. בטווח הארוך, הוא יכול לעמוד לרשות הקבלנים והיזמים עם שירותי ייצוג בין כתלי בית המשפט.

סטרול חלפון - עורכי דין מומלצים strulhalfon.co.il

דיירים ובעלי נכסים

השירות של עו"ד התחדשות עירונית מתאים כמובן גם עבור אנשים פרטיים. כאן מדובר בעיקר על דיירים ובעלי נכסים, שמבינים את המשמעות ואת החשיבות של פרויקטים מהסוג הזה. רק אם אנשים פרטיים ובעלי נכסים מערבים בעל מקצוע שמכיר את התחום, הם יכולים להבטיח את מיצוי כל הזכויות השמורות עבורם בחוק.

נציגי העירייה

ועדות תכנון, פיקוח ובנייה מערבות שירותי עו"ד ומשתמשות בהם על מנת לעמוד בתנאי החוק. אמנם לרוב העיריות יש יועץ משפטי פנימי, אבל אין מגבלה על התייעצות עם עורך דין חיצוני שמגיע מהשטח. בכל מקרה, על נציגי העירייה לתאם כוונות מול עורך הדין ולהשתמש בשירותיו על מנת להגן על אינטרס הציבור.

איך בוחרים עו"ד העוסק בהתחדשות עירונית?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל אחד מציע את אותו סל שירותים. כך לדוגמא חשוב לבחור אותו על פי ההסמכה ולוודא שהוא מכיר את דיני המקרקעין, אבל לא פחות חשוב לברר כמה שנות ניסיון יש לו. במקביל, כדאי להשתמש בשירותי עורך דין המתמחה בהתחדשות עירונית שמעניק שירות משפטי מגוון ומציע פתרונות ייחודיים – כמו מבחינת מיסוי, ייעוץ במשא ומתן והליכי הרישום בסיום הפרויקט.

עורך דין הוא חלק חשוב במארג המשפטי והבירוקרטי שמרכיב פרויקטים של התחדשות עירונית. אם אנשים פרטיים, קבלנים ויזמים רוצים ליהנות מהיתרונות של התחדשות עירונית, כדאי  להם לוודא ליווי מצד איש מקצוע שמכיר את התחום ובקיא בו. לאחר מכן, כל שנותר הוא להתייעץ עמו לגבי השאלות המשפטיות הרלוונטיות לפרויקט ולצרכים הקיימים.

דיני אינטרנט

 דיני האינטרנט הם תחום מורכב.  הרשת לא רק פתוחה. היא פרוצה. אבל דווקא במקום שבו נושבות רוחות פרצים, יש הכרח באדם מקצועי שיגן עליכם כדי שלא ת...