יום חמישי, 8 בדצמבר 2022

מתי מומלץ לפנות לעורך דין גירשין?

 אם התא המשפחתי לא הולך כשורה - אתם רבים או לא מצליחים לגשר על הבעיות, ייתכן שאתם שוקלים לסיים את את הנישואים. אם גירושין היא אופציה שעוברת בראשכם, ואין דרך שבה הקשר הזוגי יצליח להשתקם, עליכם להיפגש עם עוד לענייני גירושין בהקדם האפשרי כדי לוודא שאתם מוכנים ומוגנים משפטית.

מהן הסיבות להתייעץ עם עורך דין לגירושין?

יש כמה סיבות להיפגש עם עורך דין לענייני גירושין בהקדם לאחר שהתקבלה ההחלטה לסיים את הנישואים. ראשית, עורך דין יכול להדריך אותך בין האפשרויות השונות בכל הנוגע להליך הגירושין, לרבות גישור, משפט שיתופי, הסדרי משא ומתן וחלוקת רכוש משותף. אם יש לך ילדים, תרצה לדעת על אפשרויות המשמורת בהקדם האפשרי. אם תיפרדו או תתגרשו, תרצו שתהיה לכם תוכנית הורות משותפת. אם תתחיל לתכנן תוכניות משמורת לא רשמיות ולהפריד את הרכוש שלכם מבלי לדבר עם עורך דין תחילה, עשויות להיות לכך השפעות משפטיות בלתי צפויות.

פתיחת תיק גירושין בישראל

בישראל הרשות הבלעדית המטפלת בגירושין היא הרבנות. לבית הדין הרבני יש את הסמכות לפתוח תיק גירושין וניהול תהליך הגירושין עצמו. לעיתים קורה שעוד טרם נפתח תיק הגירושין בבית הדין הרבני, אחד מהצדדים תובע מזונות מבית משפט לענייני משפחה, ואז תהליך הגירושין הופך להיות יותר מורכב ומתיש. לכן  כדאי להתייעץ עם עו״ד בהקדם עוד לפני שהתהליך החל, כך תוכלו לצמצם בעיות אפשריות שעלולות לצוץ בהמשך.
ניתן להשתמש גם בשירותיו של טוען רבני בעת גירושין

הגשת תביעת מזונות

במקרים בהם ישנם ילדים מעורבים, תהיינה תביעת דמי מזונות אשר יכולה להיכרך בתיק הגירושין, בהתאם לתנאים המקובלים בחוק או ע״י פנייה של הצד המבקש מזונות אל בית המשפט לענייני המשפחה, זאת עוד בטרם נפתח תיק הגירושין. בתביעת מזונות, הצדדים מצרפים לתביעה מסמכים, תלושי משכורת ותצהירים הרלוונטיים לתהליך, וכמו כן מפרטים את הסיבה להחלטה לפרק את התא המשפחתי. כל התהליך של תביעת דמי מזונות עלול להיות מורכב מאוד ולכן מומלץ במיוחד לקחת את שירותיו של עו״ לענייני גירושין שיכול לעזור לנווט בין כל הדרישות בצורה הכי עדינה שניתן.

משמורת והסדרי ראייה

חלק מהדיונים שנערכים בעת הליך גירושין הם הסדרי המשמורת והחזקת הילדים. כאשר  מתקיים הדיון בין הצדדים, הערכאה השיפוטית תכריע מי מהצדדים יקבל את המשמורת הפיזית על הילדים, ומה הם הסדרי הראייה של הצד השני. זו החלטה כבדת משקל אשר תשפיע אופן מוחלט על איכות חייהם של הילדים. חשוב במיוחד לנהל את התהליך הזה בצורה רגישה אך קפדנית כדי לוודא שמי שמקבל את המשמורת על הילדים הוא בעל המסוגלות הטובה ביותר. גם ההחלטה על הסדרי הראייה עבור בן הזוג שלא קיבל את המשמורת על היילדים יש השפעה רבה. שירותיו של עורך דין מומחה בתחום יכול לעזור להשיג את התנאים הטובים ביותר שיאפשרו הסכם כמה שיותר הוגן עבור שני הצדדים.

חלוקת רכוש משותף

בעת הליך גירושין יש בדרך כלל תהליך של חלוקת הרכוש המשותף שהזוג צברו במהלך חייהם המשותפים. תהליך זה עלול להיות מאתגר ולהפוך למאבק של ממש בין בני הזוג.  מכיוון וחלוקת הרכוש משפיעה באופן משמעותי על שארית חייהם, הכרחי לבצע את החלוקה בצורה הוגנת וזהירה.

דיני אינטרנט

 דיני האינטרנט הם תחום מורכב.  הרשת לא רק פתוחה. היא פרוצה. אבל דווקא במקום שבו נושבות רוחות פרצים, יש הכרח באדם מקצועי שיגן עליכם כדי שלא ת...